Podstawy marketingu

[vc_row][vc_column][mk_image src=”https://fds.org.pl/wp-content/uploads/2018/10/Obszar-roboczy-1-kopia-3.png” crop=”false”][vc_column_text]

Podstawy marketingu

W ramach pierwszego cyklu szkoleń ABC Przedsiębiorczości eksperci i ekspertki prowadzący poszczególne warsztaty przygotowali specjalistyczne artykuły tematyczne. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem dotyczącym podstaw marketingu. Najważniejsze fragmenty prezentujemy poniżej, zaś cały artykuł można pobrać tutaj lub na dole strony.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Na czym polega marketing?” color=”black”][vc_column_text]Marketing to sposób działania i zarządzania, który ma na celu rozpoznanie oraz zaspokajanie ludzkich i społecznych potrzeb. Jedna z najkrótszych definicji marketingu brzmi następująco: „Zaspokajać potrzeby, osiągając zysk” (P. Kotler). Na działania marketingowe składają się wszystkie aktywności przedsiębiorstwa, które mają na celu wsparcie sprzedaży towarów i usług, a wśród nich analiza rynków docelowych, pozyskiwanie, utrzymywanie i zwiększanie liczby klientów, a także komunikacja z nimi.

Działania marketingowe mogą być zorientowane na różne elementy:

  • politykę produktową i cenową,
  • relacje z klientem/doświadczenie klienta,
  • kanały dystrybucji,
  • komunikację (tzw. komunikacja marketingowa).

[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Czy internet to jedyna platforma, której może używać mała firma do prowadzenia działań marketingowych?” color=”black”][vc_column_text]Internet choć najbardziej efektywny kosztowo i najbardziej dostępny nie zawsze jest najskuteczniejszą formą prowadzenia działań reklamowych. W niektórych przypadkach (np. jeśli otwieramy kawiarnię lub oferujemy wyspecjalizowaną usługę) bardzo efektywny może okazać się bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem podczas targów, konferencji czy po prostu na ulicy w pobliżu naszej siedziby. Warto w tym kontekście pamiętać o przygotowaniu atrakcyjnej ulotki.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Zainteresował Cię ten temat? Pobierz pełen dokument!” color=”black”][vc_btn title=”POBIERZ” style=”classic” color=”info” size=”lg” align=”center” link=”url:http%3A%2F%2Ffds.org.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F10%2FBROSZURA-2-podstawy-marketingu.pdf||”][mk_image src=”https://fds.org.pl/wp-content/uploads/2021/09/stopka-nowa.png” crop=”false”][/vc_column][/vc_row]