Doradztwo biznesowe – jak możemy pomóc?

[vc_row][vc_column][mk_image src=”https://fds.org.pl/wp-content/uploads/2018/10/Obszar-roboczy-1doradca-biznesowy.jpg” crop=”false”][vc_column_text]

Znalezienie odpowiedniego pomysłu na biznes jest kluczem do sukcesu przedsięwzięcia. Oczywiście potem należy odpowiednio zaplanować i sfinansować swoje działania, ale to jednak pomysł kształtuje przyszłość naszej firmy na kolejne lata.

Czy własna firma jest dla mnie?

Ważnym etapem na drodze ku stworzeniu własnego biznesu jest zastanowienie się, czy jesteśmy gotowi na ten krok. Warto się zastanowić, czy rola bycia własnym szefem oraz wzięcia pełnej odpowiedzialności za powodzenie i finanse (być może całej rodziny) nie przerośnie naszych możliwości. Pracując z cudzoziemcami zawsze podkreślamy – potwierdzamy swój status pobytowy i określamy jakimi etapami można wdrażać pomysł, aby nie narazić naszego legalnego pobytu w Polsce. W tym może pomóc między innymi doradca biznesowy, a więcej o naszych usługach możesz przeczytać TUTAJ.

Czy mam kompetencje i potencjał bycia przedsiębiorcą?

List i teorii związanej z kompetencjami biznesowymi jest tyle ile książek o biznesie Jednak i tak należy się zastanowić, czy jesteś gotowy na blaski i cienie prowadzenia firmy (np. zadać sobie pytanie czy jestem gotowy na prowadzenie księgowości i monitorowania finansów). Nasi klienci niekiedy wracają do nas z reklamacją lub nie są zadowoleni – być może warto popracować nad swoją asertywnością. Z pewnością można znaleźć parę obszarów, nad którymi można popracować, aby zwiększyć swoją szansę na sukces w biznesie. W tym może pomóc między innymi doradca biznesowy, a więcej o naszych usługach możesz przeczytać TUTAJ.

Jakie są moje mocne strony?

No może nie masz jeszcze napisanego biznesplanu, albo nawet nie przemyślałeś tak naprawdę, czym mógłbyś się zajmować. To też dobrze! Dzięki temu możesz jeszcze przeanalizować swoje możliwości, skupiając się na swoich mocnych stronach. Odpowiedz sobie na następujące pytania i być może pomogą Ci one zwrócić uwagę na obszary, którymi mógłbyś się zainteresować. Pamiętaj – warto też sobie powiedzieć, czego nie lubisz i nie będziesz robić!

  • Jakiego rodzaju zadania lubisz wykonywać i nie sprawiają Ci kłopotu?
  • Co w obecnej pracy (lub życiu ogólnie) sprawia Ci najwięcej przyjemności?
  • Z jakiego doświadczenia zawodowego lub życiowego jesteś najbardziej dumna/-y? Jakiego rodzaju to obszary?
  • Co robisz w wolnym?
  • Czy lubisz pracę z ludźmi? W jakim charakterze?
  • Czym chciał(a)byś się zajmować, gdyby nie było presji pieniędzy?
  • Co potrafisz robić szybko i bez większego wysiłku, czego inni ludzie wokół Ciebie nie potrafią?
  • O co ludzie najczęściej Cię proszą, gdy zwracają się do Ciebie o pomoc?
  • Jakie swoje umiejętności mogłabyś zamienić w usługi dla innych?
  • Jakie znasz narzędzia i programy, których używasz, a których nie znają lub nie używają Twoi znajomi?
  • Wiedzę na jaki temat mogłabyś ciągle zgłębiać?

Gdzie szukać pomysłu na biznes?

Odpowiedź jest prosta – WOKÓŁ SIEBIE! Obserwuj to, jakim jesteś konsumentem i swoją codzienność. Być może jest coś, czego brakuje w Twoim mieście lub dzielnicy i również inni ludzie stale na to narzekają. Albo używasz czegoś, ale nadałbyś temu nowe funkcjonalności lub dodatkowe

usługi? A może nie ma w Polsce czegoś, co było świetnie funkcjonowało w Twoim kraju pochodzenia? Czy jest jakiś sposób, w jaki możesz zarabiać na swoim hobby lub wspierać innych ludzi ze swojej branży? Czy jest coś co możemy użytkować lepiej, szybciej, taniej, wygodniej lub łatwiej? Twoje własne życie może być bardzo dużą inspiracją, aby stale ulepszać lub zwiększać dostępność usług i produktów.

Bardzo ważne jest również to, że spojrzysz na jakąś usługę lub produkt, o którym myślisz po lekturze pierwszej części, z perspektywy klienta. Jaki mają problem i z czym się zmagają? Jakie mają możliwości rozwiązania tego problemu? Ile czasu, pieniędzy i stresu to kosztuje? Na czym im zależy? Pamiętaj, że każdy człowiek czegoś chce i czegoś nie chce – nie omijaj tej analizy swoich potencjalnych klientów, bo myślenie w ich kategoriach (a nie produktu jaki oferujesz) jest bardzo pomocne w planowaniu rozwoju pomysłu.

Przykłady pomysłów na biznes

Poniżej znajdują się pomysły na biznes, które można zrealizować – nawet jako cudzoziemiec. Oczywiście każdy z nich wymaga dogłębnej analizy rynku, grupy docelowej i określenia strategii realizacji pomysłu. Im bardziej kreatywna odsłona tych niemal standardowych biznesów, tym lepiej!

  • Firma sprzątająca dla firm lub osób prywatnych, housekeeping lub tylko pranie dywanów
  • Firma budowlana, architekci czy wykańczanie wnętrz
  • Organizacja wesel i eventów
  • Firma transportowa, taksówka
  • Biuro podróży (jako agencja lub samodzielna organizacja wycieczek)
  • Second hand i sklepy z odzieżą
  • Gabinet kosmetyczny, fryzjer
  • Kawiarnia i lodziarnia, cukiernia
  • Restauracja/pizzeria
  • Biuro rachunkowe i usługowe
  • Agencja pracy
  • Agencja opieki nad osobami starszymi
  • Agencja opieki nad dziećmi
  • Fitness club
  • Kwiaciarnia
  • Zarządzanie ogrodami
  • Przedszkole i żłobek
  • Szkoła językowa, w tym języków nietypowych
  • Salon fryzjerski
  • Sklep spożywczy, franczyzy np. Żabki
  • Sklep specjalistyczny o określonej tematyce
  • Sprzedaż na Allegro (również dropshipping)
  • Firma cateringowa
  • Budka z jedzeniem lub stoisko
  • Sklep z ubraniami lub kosmetykami
  • Hotel dla zwierząt
  • Usługi fotograficzne
  • Rękodzieło
  • Usługi (IT, strony, prowadzenie FB, marketingu, copywriting, zdjęcia)
  • Fryzjer dla psów

Od lutego 2020, Fundacja będzie oferować bezpłatne indywidualne doradztwo biznesowe z zakresu planowania, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.

➡️ W czym pomoże Ci doradca?

🔸 podpowie, jakie formy prowadzenia działalności są obecnie możliwe, biorąc pod uwagę Twój status pobytowy oraz sytuację osobista i prawną,

🔸 przenalizujecie wspólnie Twój pomysł na biznes i możliwości rozwoju,

🔸 zaplanujecie wspólnie plan pracy, aby zacząć realizować pomysł,

🔸 zaproponuje narzędzia pomocne w planowaniu firmy lub jej rozwoju,

🔸 sprawdzi, które formy wsparcia oferowane przez Fundację będą najbardziej odpowiednie (np. mastermind lub udział w szkoleniach ABC),

🔸 zmotywuje do działania i pomoże rozprawić się z przekonaniami, które do tej pory nie pozwalały Ci ruszyć z miejsca ze swoim pomysłem!

Jeśli chciałbyś/chciałabyś się umówić na indywidualne spotkanie z doradcą biznesowym to sprawdź proszę dostępność doradcy w kalendarzu (https://doodle.com/meetme/qc/ubpbVosurl) lub zadzwoń do Fundacji +48 22 658 04 87.

Dyżury doradcy biznesowego odbywać się będą zazwyczaj we wtorki w godzinach 11:00 – 20:00 i obowiązują zapisy. Kalendarz doradcy jest stale uzupełniany o dostępne terminy i niektóre z nich wypadają również w inne dni tygodnia. W razie pytań skontaktuj się bezpośrednio z naszym doradcą: nina@fds.org.pl[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][mk_image src=”https://fds.org.pl/wp-content/uploads/2018/08/stopka-aktualna_05.09.2018.png” crop=”false”][vc_column_text]The sole responsibility for the opinions expressed lies with the author, and the European Commission and the Ministry of Interior and Administration are not responsible for the use of the information provided.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]